2013. január 18., péntek

Az Ígéret képregény értékelése

Aang legendája a III. Könyv 21. részével befejeződött. Hogy mi lett az Avatar-csapattal utána, a rajongók nagy megelégedésére, egy képregényt készített Guri Hiru, Mike-al és Bryennel együtt működve, hogy elvarrják az nyitott szálakat.
Én elolvastam angolul is, de mivel nincs túl nagy szókincsem, ezért megvártam míg elolvashatom magyar fordítással is. A magyar fordítást szofi11nek köszönhetjük a katarafansite.gportal.hu ról.
Először is én szerény személyem szerint, nagyon örültem hogy lesz folytatás, az meg mindegy, hogy milyen úton-módon, jelen esetben képregényben. Mikor megtudtam hogy három részre lesz bontva, örültem és bánatos voltam. Örültem, mert így gyorsabban kiadják a részeket, de sajnáltam hogy széttagolják. Mindenesetre az a lényeg, hogy végre kijött, és teljes egészében már a "kezünkben tarthatjuk"
Hogy is kezdődött??(pontosabban folytatódott) Aang ígéretet tesz Zukonak, ami szerint ha Zuko cselekedetei hasonlítanak az apjáéra, akkor Aangnak el kell pusztítani a fiatal tűz urát. Ez az ígéret árnyékolja be az egész történetet. Az első részben megkezdődik a Harmónia mozgalom, ami mindenkit visszalakoltat a saját népéhez. Igen ám, de a tűz népe kolóniái, amiket a háború során telepítettek/építettek, nem értenek egyet ezzel a törekvéssel. Joggal teszik ezt, hisz ott alapítottak családot a tűz népéből emigrálók, ott van minden vagyonuk. Nem vehetik ezt csak úgy el tőlük. Gyakorlatilag ez derül ki az első részből, Zuko összezavarodik. Kövesse a Harmónia Helyreállítási tervet, vagy inkább azt tegye amit a népe kíván? Közben összeveszik Mai-jel... Történetükre külön képregény lesz!
A második részben, főként Sokkáról és Tophról van szó, na meg a fémidomár iskoláról. Megmondom őszintén, nekem hiányzottak Sokka arckifejezései. Voltak próbálkozások, de Sokka azt hiszem viccesebb fejeket tud vágni. De az iskola és a diákok története szerintem jó, és a karaktereik is igen szórakoztatóak. Arról nem is beszélve hogy a fémidomítás oktatásába is belepillanthatunk, ezzel is nagyobb átlátást kapunk a fémidomár rendőrség kiképzésének ősi alapjaihoz.
Az utolsó, befejező részben, kitör a harc, és Aang drasztikus lépést tesz, de végül megtalálja a helyes utat, Újra. Amit pedig Rokuval tesz az bennem hatalmas ellenszenvet váltott ki. Abba sem vagyok biztos hogy Roku ilyet mondana, és Aang ilyet tenne... valahogy én nem így ismertem meg őket. Nem fér össze bennem a képregény és maga az eredeti sorozat által mutatott kép róluk. De Zuko a hibás, amiért ilyet ígértetett a barátjával. Már csak annyira át kellett volna gondolnia, hogy ő ezt meg tudná tenni mással? Egy barátjával?
Én úgy összevetve boldog vagyok, hogy megmutatták, nem egyszerű egy háború után újra békét harmóniát hozni a világba. Örülök hogy ez a képregény adta meg az indítást a Keresés képregénynek(amire személy szerint nagyon kíváncsi vagyok), de nem vagyok teljesen megelégedve azzal, amit Guri Hiru nyújtott. Ő egy más stílus, és jó rajzai vannak, de nekem hiányzott az igazi.... az Avatar egyedi stílusa.

Nincsenek megjegyzések: