2012. október 28., vasárnap

Avatar karkötő

Egy úgynevezett "gyöngyvarrás"(gyöngyszövés) technikával csináltam, ezt a karkötőt, melyre rá van írva fehérrel hogy AVATAR. Ez egy sokkal hosszadalmasabb munka, több időt és türelmet igényel.
Hozzávalók:
-Csukló szélességtől függő mennyiségű kék gyöngy (kb 100-150 db)
-kb 50 db fehér gyöngy
-Damil
-1.5 méter fonal
-Kapcsok az összeillesztéshez
-Rengeteg idő és türelem!(De megéri!)

Először megrajzoltam a terveket, és lemértem hogy körülbelül mekkora kell nekem a karomra. Már régebben is csináltam ilyen gyöngyszövést, így ahhoz mértem.
Mint látható több tervet is csináltam, de végül az elsőnél maradtam, noha ez nem zárja ki hogy a többit is meg fogom csinálni :D
Egy fa keretet készítettem(már régebben csináltam, de bármi hasonló is megteszi), amire feltekertem damilt. Ügyeltem hogy ugyanakkora távolságra legyenek a tekerések, ezért és bevonalkáztam és be is vagdostam gyöngynyi távolságra, hogy biztosabban bele menjenek a hurkok. Majd mikor ez megvolt szépen kiválogattam a gyöngyöket, és elkezdtem rá csinálni.

Ezt úgy kezdtem hogy rágörcsöltem a bal legszélső damilra a fonalat, majd ráhúztam 6 darab kék gyöngyöt. nagyon ajánlatos tűt használni a szövéshez! Miután rákerültek a gyöngyök, szépen áthúzta a "damil háló" ALATT, majd a gyöngyöket szépen az ujjammal alulról felnyomtam, hogy minden gyöngy beilleszkedjen a damilok közötti hézagokba. miután az összes gyöngy kitöltötte a helyeket, és erősen nyomtam az ujjammal alulról, felül visszafűztem a fonállal, itt például gyakorlatilag tű nélkül meg sem lehet csinálni. Mikor átfűztem a gyöngyökön a fonalat jól meg kell húzni. Tehát a cél hogy a gyöngyön kétszer menjen át a fonál, egyszer a damilok alatt és egyszer a damilok fölött.
Majd mikor már következik a minta akkor sorról sorra a minta szerint kicseréltem a kék gyöngyöket fehérre, és kis idő után már kezd körvonalazódni egy betű, majd az írás.
Mikor kész, le kell vágni a fa keretről, majd kapcsokat kell szerelni rá. nekem nem volt kapcsom, így egy másik megoldással kellet megcsinálni, azt inkább nem írom le, mert ha lett volna normális kapcsom jobban meg tudtam volna csinálni.
Alul a képen, van egy másik szövés is, ami sajnos kicsit elkezdett bomolni. Azon más milyen kapocs van mit az Avataroson.
Akik belevágnak: Nagyon sok sikert és türelmet hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések: