2012. augusztus 7., kedd

Korra vs Aang...!

Tudjátok készültem rá hogy akarok egy ilyet írni... egy ilyen összehasonlítást...Hát meggondoltam magam...
Elkezdtem összehasonlítási pontokat írni, miben jobb Korra, miben Aang legendája, körülbelül két lapot telefirkáltam fontos pontokkal, dolgokkal amiket nem szabad kihagynom, véleménnyel, pro és kontra dolgokkal.(innen találtam ki azt a hülyeséget hogy ProKorra és hogy KorrtraXD) De egy kicsit ülepedett a dolog, félretettem a lapot. És mikor újra előszedtem, és elolvastam rájöttem, hogy mit is akarok én? Nem szép dolog volt tőlem hogy ilyet ígértem. Nem, nem az. Hogy miért is tántorodtam el ettől? Nos ezért:
  1. Aangnak láttam mind a 61 részét, mind a 3 évadját. Korrának csak 12!! része van még és csak az első évad. Nem lenne szép húzás, hogyha egy tartalmas hosszú sorozatot összehasonlítanánk egy minisorozattal, aminek még alig van része, és nem is úgy készültek, hogy több lesz, de hál'istennek lesz 54 része aminek nagyon nagyon örülök.
  2. Esetleg az Első évad kontra Első évad, de még ez se lenne túl jó.. 20rész kontra 12rész?? Bár lehet hogy akcióügyileg vagy végkifejlet ügyileg Korra "nyerne", de nem látom fairnek ezt sem.
  3. Aang története mind a 3 évaddal kerek, nem lehet széjjel darabolgatni úgy nagyon. Kell mind a 3 évad hogy megértsük az egészet. Így Korránál is érdemes megvárni minden évadot és úgy írni egyet, addig nem sok értelmét látom, mert lehet a következő évadban teljesen megváltozik a szereplő.. pl mint Zuko, évadról évadra változott.
Talán ezek azok a dolgok, amik miatt meggondoltam magam. Bárt van egy dolog amit Korra már vezet, és szerintem nem is fognak változtatni: GRAFIKA. Aangénál jobb. Aang legendájában a 3. könyvben véltem tényleg szép kidolgozást megtalálni, aprólékos rajzolást, bár legtöbbször ott is ügyeltek erre, a többi részekben, de Korra legendájában ez eléggé kitűnik, bár Aangnál is a fontosabb részeket kidolgozták, és szép látványt láthattunk a képernyőn.
Aang legendája magasra tette a mércét. Az alkotók nehéz helyzetben vannak, folytathatták volna Aang történetét, de ehelyett Korrára váltottak. Innen nekik csak nehezebb. A rajongók már megszoktak egy színvonalat, egy cselekménysűrűséget, izgalmasságot, (pl Aangnál csak a 3.könyvben lássuk meg Ozai arcát, addig is feszültséget kelt bennünk hogy vajon ki lehet a gonosz? Hogy néz ki?), Korránál ilyen csak Amonnál van, de hát őróla is hamar lekerült a maszk. Tehát Aangot nehéz überelni, hisz csodálatra méltó tetteit nehéz túlszárnyalni. Korrának ez nem sikerült eddig, de még igencsak az elején van a története, viszont azt hiszem a "szintet" is tudja tartani. Remélem nem hagy alább az ő legendájának nagysága, és méltó utódja lesz Aangnak.
Tehát én ilyet nem fogok írni. Mindkettő arra a fantasztikus idomításra és kultúrára épül, amit nagyon szeretünk(mert tényleg innen indul ki minden), mindkettő egyedi, esetleg mikor már láttam MAGYARUL az összes részét Korrának, akkor ESETLEG megírok egy ilyet, de nemtudom hogy az oldal addig egyáltalán fennmarad-e, hisz az még sok idő...


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mikor várható az első könyv, teljes magyar szinkronja?

Yoi írta...

Az első könyv, már lement magyar szinkronnal a Nickelodeon csatornán, és tudtommal fel lett töltve indavideóra, de azt hiszem nem minden rész.