2012. szeptember 30., vasárnap

Rajzolási tippek

Gondolom ti is megpróbálkoztatok már a Avataros szereplők lerajzolásával, ahogy én is. Persze vannak akiknek egyedi rajzolási stílusuk van(egyébként rendkívül tiszteletben tartom az egyediséget!!), de vannak akik minél hasonlóbbat próbálnak rajzolni mint amit a sorozatban láttak. Nos tudok egy kis segítséget adni...
Mielőtt belekezdenétek egy új mozdulat lerajzolásába, érdemes gyakorolni. Ha például Korrát akarod, akkor ezt a képet tudom ajánlani. Alaposan le kell másolni, cakk-pakk úgy ahogy van, nincs mese. Ez abban segít, mindamellett hogy fejleszti a rajztechnikád, és a türelmedet is növeli, hogy elraktározod a fejedben például korra melyik kezén van a "karpántja". Emellett alaposan megtanulod elölről, oldalról és hátulról lerajzolni pl.a cipőjét, a fejét, alakját, szóval az egész testét. Én csak ajánlani tudom hogy így kezd. Ugyanezt megteheted Makoval, Bolinnal vagy akárki mással. Na igen itt vetül fel a kérdés: Na és ha én Katarát akarom lerajzolni? Róla nem találok ilyen összetett képet, amin minden oldalról rajta van! Hát igen ezzel a nehézséggel nekem is meg kellett birkóznom, még anno, amikor nem volt Korra.
A válasz: sok képről kell másolni. Nézzétek most meg ezt a baloldali képet, amit Aangról készítettem. Az ügyesek még azt is kitalálják, hogy melyik részekből vannak az arcok(bár kizárt, hogy bárki is tudná mindet(ennek meg van az oka), de egyet-kettőt lehet) Nos sok képről másoltam, látjátok különféle arckifejezés is van, ezzel a stílust is gyakorlom, de ezenfelül ha egy másik szereplőhöz akarok ilyen arcot vagy hasonlót rakni akkor az már könnyebben megy, hisz egyszer már lerajzoltam. Egyébként úgy érzem a rajz megteszi amúgy önálló alkotásként is :) 
De el ne felejtsd lerajzolni oldalról, mert az kicsit segíthet a térben való vizuális elhelyezést. Igaz itt nem gyakoroltam a ruhájának elkészítését, (később ez vissza is ütött) ám a fejének  rajzolásába egész jól belejöttem. Csak ajánlani tudom a technikát, és használhatod Korránál vagy akárhol máshol :)
És ha elégé belejöttél, mindenféle képes segítség nélkül le tudod őket rajzolni fejből, hisz az agyadban eltárolódik a képe ezeknek a formáknak. Nem csoda, hisz több tíz percen vagy órán keresztül is azt nézted, akaratlanul is bevésődik a fejedbe, és már tudni fogod hogy Korrának a jobb kezére kell rajzolni egy pántot, és szinte magától jön, hogy oda kell, mert nélküle nem érzed teljesnek a rajzot. Én ezeket a fejeket(jobb oldalt) teljes mértékben semmilyen segítség nélkül rajzoltam(Látszik is szegény Katarán, hogy nem dolgoztam ki valami nagyon), mondjuk visszaüt róluk a másmilyen stílus.
Persze itt most lehet jönni, hogy te tudsz, én nem tudok rajzolni... szerintem mindenki tud, csak rengeteg türelem kell hozzá és idő, adj időt magadnak hogy ki tudj bontakozni! És a legfontosabb: "HARC NÉLKÜL SOSE ADD FEL!" Az pedig hogy mennyit harcolsz érte, azt te szabod meg...
Nem hencegésből(én sem azért mondom, és csinálom!), jó ha fejből tudsz rajzolni, hanem ha például hirtelen akad jó ötletet nincs közelbe másolható kép, akkor kicsit lehet önnálósítani magunkon :D (mint például ITT jól jött)

Nincsenek megjegyzések: